BØRNEKIRKE

KIRKE I BØRNEHØJDE

I Højnæskirken er børn ikke bare påhæng, men en vigtig del af kirken! Hver søndag begynder med ca. 15 minutter fælles familievenlig gudstjeneste også med børnelovsange.

Men når LØVEN kommer ind (mens vi synger Løvens egen sang),

så er det tid til børnekirke for alle børn under 13 år.

I etagen nedenunder mødes de 4-12-årige, mens de 0-3-årige mødes i lokaler ved siden af kirkesalen.

Kirke for Babyer

0-1 årige

Babyer er meget velkomne i Højnæskirken, og det er også okay, at de kan høres. Hvis I har lyst, kan I opholde jer i et mindre rum lige ved siden af kirkesalen, hvor gudstjenesten kan følges direkte på skærm. Her vil det også været muligt at amme ugeneret, og der er desuden mikrobølgeovn til rådighed (i køkkenet) til at varme flasker eller mad.

Løveunger

4-6 årige

Når løven går ud af kirkesalen, er der børnekirke for Løveungerne i et lokale nedenunder. Børnene følges med børnekirke-medarbejderne derned. Løveungerne hygger, synger, laver sjove aktiviteter og lytter til en bibelhistorie. Der serveres en lille forfriskning efter en halv times tid – og når gudstjenesten er færdig, henter forældrene børnene. De første par gange er en af forældrene velkommen til at deltage i børnekirke-programmet sammen med barnet.

Mini-Børnekirke

1-3 årige

Når løven går ud af kirkesalen, er der Mini-Børnekirke for de små sammen med en af forældrene.

Mini-Børnekirkens rum ligger på samme etage som kirkesalen. Det er forældre, der står for Mini-børnekirken. Her er der mulighed for sang, leg og historie – og en lille snak mellem forældrene. Medbring gerne egen madpakke til barnet.

Juniorløver

7-12 årige (1. klasse til 6. klasse)

Der er fest, sang og glæde, når Juniorløverne og børnekirkemedarbejderne mødes.

Der konkurreres, spilles spil & bold, dramatiseres bibelfortællinger, tænkes tanker, løses quizzer, laves kreative ting, bedes bønner, hygges og snakkes…. Der er hver søndag et team af voksne, som har forberedt dagens program – og Juniorløverne snydes selvfølgelig heller ikke for en lidt lækkert at styrke sig på.

ER DU NY I BØRNEKIRKEN?

Så kom gerne i god tid inden gudstjenesten og hils på,

så vi lige kan sige hej til hinanden og kan vise jer rundt.

Hvis dit barn er uroligt og savner dig under gudstjenesten, så vil vi hente dig.

Bliv en del af vores facebook-gruppe i dag, hvor du kan se,

alt det sjove der sker i børnekirken, og hvis du har spørgsmål,

er du altid velkommen til at skrive til os på mail :)